Økonomiskolen er et samarbejde

Stifterne og arrangørerne af Økonomiskolen er foreningerne Gode Penge og Rethinking Economics Danmark. Første Økonomiskole løb af stablen i 2020, og initiativet startede dels med et ønske om at tydeliggøre bredden i økonomisk tænkning og tilføre flere økonomiske perspektiver til debatten, og dels at gøre økonomi mere tilgængeligt for personer uden en økonomi-faglig baggrund. Med Økonomiskolen ønsker vi at få flere forskellige fagdiscipliner til at præge og tage del i samtalen om økonomi og samfundet. Det er ligeledes det fælles udgangspunkt for de to organisationers øvrige arbejde.

Gode Penges Logo

Gode Penge arbejder for at demokratisere og omstille pengesystemet, så det fungerer for samfundet som helhed.

Foreningen er almennyttig og fri af økonomiske og partipolitiske interesser.

Vi er inspireret af Positive Money og er medlem af International Movement for Monetary Reform.

Rethinking Economics logo

RE:DK er et netværk for økonomer, studerende og andre med en økonomifaglig interesse.

Foreningen fremmer pluralisme på økonomiske institutter i Danmark, for at fremme den frie videns-udvikling og kritiske tænkning.

Det 21. århundrede har nye politiske udfordringer, hvor pluralismen kan bidrage til, at fremtidens økonomer bedst muligt kan bidrage til samfundsudviklingen.